onsdag, juli 08, 2009

Aktiv. Typ.

Tro inte att jag bara sitter på min kammare och lipar för att jag inte har bostad, jobb eller ljus framtid. Bara för att jag oroar mig för allting betyder inte det att jag är sluten som en mussla och sitter och surar.
Nänä. Jag är lattjo. Åkte till Tjolöholms slott i lördags och beundrade arkitekturen och de enorma uppblåsbara häststatyerna på borggården. Avslutade med dopp i Steningen och ett besök på Grötviks hamnfest där vi fyndande 10 böcker för 8 kronor och kastade pil och vann godis. Jag har druckit vin på Vallåsens värdshus, kollat konst i Tylösand, käkat våfflor, lagat mat, tantsimmat på simstadion, cyklat, åkt tåg, sett blixtar och dunder, nostalgilyssnat på Black Rebel Motorcycle Club, lagt klart pusslet och såklart hängt med gullebullen August. Mitt liv är inte rock ´n´roll men dock gediget och gemytligt och familjärt. Och nu kommer Emmchen hit och jag vill dö för hon är så gullig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar