fredag, september 04, 2009

Back to basics

Första kvällen/natten ensam i lägenheten igår. Det gick ju bra och var mysigt men jag förstår inte varför man ska vara ensam när man kan ha sällskap. Till och med en liten katt hade hjälpt.

Nåväl. Sen sist har jag ju varit på bio och sett "Man tänker sitt". Den behöver man inte se, inte om man inte är ett stort fan av tristess. Jisses, stillbilder och tystnad i 77 minuter. Jag trodde ALDRIG den skulle ta slut. Ge mig "Sagan om ringen"-trilogin any day och jag är nöjd. Jag är en sån finsmakare när det kommer till film.

Jag har även varit i Malmö på intervju för H&M och det var en trevlig men mycket lång pratstund.

Alla i Lund går omkring i jeans, jackor och halsdukar men Svettmaja, a.k.a. jag, kör på så lite kläder som möjligt. Kanske kan jag vägra strumpbyxor långt in i oktober!? Frosten kan komma innan jag tar på mig ytterkläder!

Annars är det mest uppsatsen som gäller. Som vanligt har jag en startperiod på typ 3 år, vilket är dumt när man bara har 6 veckor på sig att skriva. VARFÖR får vi inte skriva med någon annan? Jag hade älskat att ha nån att brainstorma med och även någon att dela såväl ångest som ansvar med.

Igår såg jag först "Du är vad du äter" och sen "Lyxfällan". Det värmer alltid lite att det finns de som äter onyttigare och har sämre ekonomi än jag.

Ikväll kör vi vin hos Millo. Inte mer med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar