torsdag, september 10, 2009

Sen sist har jag:
*Sett "Män som hatar kvinnor". Bra!
*Varit i Ystad för att fira T och hennes mage. Det fick mig att vilja flytta till den skånska landsbygden och inte alls bry mig om en akademisk karriär. Men det är synd att slänga bort så många högskolepoäng.
*Haft besök av mor och far och den lille lille lille schnauzern och således fått gardiner. Nu sover jag gott i mörkret, förrutom när gardinstången inatt trillade ner och drog med sig allt som stod i fönstret. Jag vaknade och var säker på att liemannen var i min lägenhet, men efter att noggrant gått igenom varje skrymsle (det kunde ju varit en ond dvärg gömd under vasken! Jag älskar ens logik när klockan är 4 på morgonen) återgick allt till det normala.
*Hittat en fantastisk app på iphonen som känner av ens rörelser i sömnen och därför väcker dig när du sover som lättast. Vet ännu inte om den funkar riktigt, men jag kom iallafall upp utan problem imorse.
*Haft min första middag i lägenheten. Det gick bra, kanske för att det var P som stod för matlagningen.
*Förundrats över hur välklädda lundastudenterna är. Jag hade nästan glömt det. Här på UB sitter det till exempel en tjej i dräkt och klackar bredvid mig. Själv kör jag avslappnad American style.
*Haft inprovningar till Boel och låtsas att vi är med i Idoljuryn.
*Suttit ute i solen och ätit lunch hela veckan.
*Suckat och stånkat över uppsatsen, men hittat mängder med material.

Ikväll blir det mer inprovningar, imorgon hoppas jag på lunch med Candy och middag med F, lördag blir det inflyttningsfest hos F och söndag kör vi manusmöte och teater i Malmö.

Igår var jag ledsen, idag är jag glad. Det är som en bergodalbana - ett ord jag fortfarande inte kan stava till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar